Voip Τηλεφωνικό κέντρο Asterisk

Ένας σημαντικός τομέας εξειδίκευσης της RodosData Intergrated Solutions  είναι η εγκατάσταση τηλεφωνικού κέντρου βασισμένου στο σύστημα Asterisk ( http://www.asterisk.org/ ) προγραμματίζοντας σε συνεργασία με την Unisoft ,  την άμεση συσχέτιση των κλήσεων μέσω Asterisk (εισερχόμενες / εξερχόμενες) με συγκεκριμένες ενέργειες του Altec Atlantis ERP CRM.

Το Asterisk είναι ένα λογισμικό ανοικτού-κώδικα IPBX. Τρέχει στο λειτουργικό σύστημα Linux (είναι γνωστό ότι εργάζεται καλά με το Debian, το Red Hat, το Fedora, το Gentoo, το SuSE, το Mandrake, και άλλες διανομές).

Το Asterisk αντιπροσωπεύει μια επαναστατική προσέγγιση στον κόσμο της τηλεφωνίας εισάγει την έννοια του ανοικτού-κώδικα σε έναν τομέα που ήταν προηγουμένως 100% ιδιόκτητος.

Τα δύο μεγάλα πλεονεκτήματα του Asterisk είναι:

1. Σημαντικά χαμηλότερο κόστος (δεδομένου ότι το λογισμικό είναι ελεύθερο).
2. Γρήγορη ανάπτυξη: σήμερα χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εργάζονται πάνω στο Asterisk, πολλοί από αυτούς συμβάλλουν στην βελτίωση του κώδικα. Το Asterisk εξελίσσεται και βελτιώνεται καθημερινά.

Κατά συνέπεια, με τη χρησιμοποίηση του Asterisk είναι δυνατό να δημιουργηθούν high-end συστήματα τηλεφωνίας με πολύ μικρότερο κόστους σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο.

Το Asterisk είναι σε θέση να συνεργαστεί με την τηλεφωνία IP καθώς επίσης με τα POTS (παλαιά υπηρεσία τηλεφωνίας) και τα αναλογικά τηλέφωνα. Αυτή η προσέγγιση στον κόσμο της τηλεφωνίας θα αλλάξει τη γρήγορα-αναπτυσσόμενη αγορά iPBX εντυπωσιακά στο προσεχές μέλλον. Θα επιτρέψει σε μικρότερες επιχειρήσεις, χρησιμοποιώντας Asterisk–based πλατφόρμες, να μπουν σε αυτήν την αγορά και να προσφέρουν λύσεις που ανταγωνίζονται εκείνες των μεγάλων εταιριών. Η νέα τεχνολογία θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στις επιχειρήσεις που έχουν δαπανήσει τεράστια ποσά για την ανάπτυξη και τη συντήρηση του δικού τους telephony code.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Asterisk

Το Asterisk είναι feature–rich και αυξάνεται ραγδαία. Εκτός από τις βασικές ικανότητες, όπως το call routing (που περιλαμβάνει DID – direct inbound dialling), την προώθηση κλήσης, την μουσική σε αναμονή κ.λπ., Το Asterisk μπορεί επίσης να χρησιμεύσει ως ένα conference bridge, να στείλει την υπηρεσία προσωπικού τηλεφωνητή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να χρησιμεύσει ως ένα IVR (Interactive Voice Response), και πολλά περισσότερα.

Χρήση του Asterisk

Πολλοί διαφορετικοί τύποι χρηστών, από τις οικιακές εφαρμογές, τις εφαρμογές των μικρών επιχειρήσεων έως τα μεγάλα τηλεφωνικά κέντρα και τους φορείς παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών, χρησιμοποιούν το Asterisk σήμερα παγκοσμίως. Δεδομένου ότι το Asterisk είναι ανοικτού κώδικα, μπορεί να εφαρμοστεί ως PBX ή iPBX, ή να χρησιμοποιηθεί για έναν σκοπό, όπως voice mail ή conference bridge σε ένα υπάρχον σύστημα τηλεφωνίας.

Το Asterisk ως παραδοσιακό PBX

Το Asterisk μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως PBX για την παραδοσιακή αναλογική τηλεφωνία. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να αναβαθμίσετε ένα παλαιό σύστημα τηλεφωνίας χωρίς το υψηλό κόστος της χρήσης IP τηλεφώνων. Μπορείτε να απολαμβάνετε όλα τα έξτρα χαρακτηριστικά χωρίς επένδυση σε πρόσθετο εξοπλισμό. Το Asterisk σας επιτρέπει επίσης να αρχίσετε βαθμιαία την χρήση φορέων παροχής υπηρεσιών IP και IP συσκευών από κοινού με τον παλαιό εξοπλισμό. Προκειμένου να χρησιμοποιηθεί το Asterisk ως PBX για την παραδοσιακή τηλεφωνία, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί συγκεκριμένο υλικό με channel banks, PCI cards, ή small gateways.

Το Asterisk ως iPBX

Το Asterisk έχει όλες τις δυνατότητες για χρήση ως iPBX. Οι μόνες απαιτήσεις είναι: μια μονάδα Asterisk (PC) Τοπικό LAN (Local Area Network) και IP τηλεφωνικές συσκευές ή IP gateways για τη σύνδεση των αναλογικών τηλεφώνων.

Το Asterisk μπορεί να λειτουργήσει με διάφορα πρωτόκολλα τηλεφωνίας IP, όπως το SIP, MGCP, H323, SCCP (Cisco’s proprietary protocol). Εντούτοις, το Asterisk είναι γνωστό ότι έχει μερικά προβλήματα με ορισμένα πρωτόκολλα, και συστήνεται να λειτουργεί με το SIP. Το Asterisk λειτουργεί επίσης με το πρωτόκολλο IAX2 (Inter Asterisk eXchange), ένα πρωτόκολλο ανοικτού κώδικα που γράφτηκε για το Asterisk και που χειρίζεται το NAT και τα firewalls καλύτερα από το SIP και άλλα πρωτόκολλα. Δεδομένου ότι λειτουργεί με τα αναλογικά και ψηφιακά πρωτόκολλα τηλεφωνίας καθώς επίσης και διάφορα πρωτόκολλα IP, το Asterisk μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως gateway μεταξύ των διαφορετικών πρωτοκόλλων.